fennedenhertog.reismee.nl

16 uur, 46 minuten en 15 seconden

Ja ja, daar zit ik dan. Nog even alleen in mijn eigen slaapkamertje voordat ik morgen naar Oeganda vertrek. Over precies 16 uur, 46 minuten en 15secondengaat het vliegtuig de lucht in richting Entebbe. Waar ik tot aan eenpaar dagen geleden eigenlijk nog niet erg zenuwachtig was, is dat nu wel anders. Sinds gisteravond voel ikhet toch wel af en toe een beetje kriebelen. Vooralvan het vliegen word ik nerveus,wantdaar hou ik nu eenmaal niet van. Ook het inpakken van mijnkoffer zorgde niet bepaald voor een ontspannen gevoel. Ik denk dat ik mijnkoffer welvier keer opnieuw heb ingepakt. De ene keer paste niet alles erin, de andere keerwas mijn koffer weer veel te zwaar. Inmiddels staat hij helemaal vol en met goed gewicht klaar.

De afgelopen dagen heb ik het eigenlijk nog best druk gehad. Slagingsfeestje hier, diploma-uitreiking daar, spullen verzamelen en inpakken en dan moest ik ook nog op de valreep extra dollars wisselen. Om Oeganda binnen te komen heb je namelijk een visum nodig. Deze kosten waren in de afgelopen vijf jaar ongewijzigd gebleven, maar opeens heeft de Oegandese overheid bepaalt dat de prijzen omhoog moeten. Dit zou per direct ingaan, dus per 1 juli. Dat was dus nog even snel dollars halen. Gelukkig nog net op tijd.

Dan had ik vandaag ook nog andere pech. Ik heb een mobiele telefoon die al regelmatig gevallen is, maar ondanks dat het nog perfect doet. Nu viel mijn mobiele telefoon vandaag weer per ongeluk, maar dit keer liep het niet zo goed af. Hij viel recht naar beneden op het scherm en dus ontstonden er allemaal barsten in mijn scherm. Precies één dag voordat ik wegga! Ook dat was weer even balen. Zou ik hem meenemen met het risico dat hij het helemaal zou gaan begeven? Of zou ik nog snel een nieuw mobieltje kopen? Gelukkig heb ik een heel lief moedertje met precies dezelfde telefoon, die aanbood om te ruilen. We hebben de simkaartjes gewisseld. Nu kan ik haar mobiel meenemen naar Oeganda en zo bereikbaar zijn. Gelukkig is alles dus nog goedgekomen. (:

Ik heb onwijs veel zin om morgen eindelijk naar Oeganda te gaan, waar ik al zolang op gewacht heb. Nu ga ik nog even gezellig met het gezinnetje bij elkaar zitten, want die zie ik de komende weken niet meer. Het volgende bericht zal ik plaatsen als ik in Oeganda ben. Best een gek idee!

Tot dan! Liefs

Reacties

Reacties

Rebekka de Jong

Lieve Fenn,
Heel veel plezier daar! Ik weet zeker dat je het naar je zin zult hebben en dat het een onvergetelijke ervaring wordt! Je paps en mams zullen je wel missen, maar gelukkig kunnen we je volgen, super leuk! Ik denk aan je hoor!
Dikke knuffel,
Rebek

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood